Skoro już tu jesteś może zostawisz po sobie jakiś ślad, żebym wiedziała co o tym myślisz, co mogłabym poprawić, albo o czym napisać by Ciebie zaciekawiło?

czwartek, 1 czerwca 2017

Palenie zabija

Na pewno widzieliście nowe paczki papierosów. Mają uświadamiać palaczy o konsekwencjach nałogu. Jednak czy faktycznie spełniają swoje zadanie? 

Ponoć, wcale nie zaobserwowano spadku sprzedaży, a wręcz przeciwnie. (Co oczywiście jest przypadkiem, bo przecież nikt nie kupuje paczki, by popatrzeć na te obrzydliwe zdjęcia).

Dlaczego tak się dzieje? 

Widziałam zaledwie kilka z tych fotografii i naprawdę są przerażające, jednak... nie przekonujące. Patrząc na nie, nie czuję się bezpośrednio zagrożona, czy zmartwiona, raczej myślę - przesada. Są przerysowane, no i kto słyszał, żeby komukolwiek z jego otoczenia odpadały palce od palenia? (Nie mówię, że nie ma takich przypadków w świecie, różne choroby dopadają ludzi, jednak chodzi o ich powszechność).
źródło: https://tumblr.com
Początkowo, chciałam uzupełnić ten wpis o przykładową 
paczkę, o których mowa, jednak 
są zbyt obrzydliwe, by je tu umieszczać.

Obrazki, faktycznie wywołują nieprzyjemne odczucia, jednak palacz nie czuje się bezpośrednio zagrożony, kiedy osoba na zdjęciu wygląda jak pijak spod sklepu w kiepskiej dzielnicy. Myślę, że palący są zewsząd informowani o zagrożeniach nałogu, a jeśli nie i nie codziennie, to są ich świadomi, i robią to z pełną odpowiedzialnością. 

Zapytałam jednego z palaczy w moim otoczeniu, czy zdarzyło się mu poprosić ekspedientkę o wymianę paczki ze względu na jej wygląd. Okazało się, że owszem, niektóre są tak wstrętne, że nie masz ochoty patrzeć nawet ukradkiem na tragiczny stan jamy ustnej, już lepiej wygląda trumna, czy nawet dziecko z papierosem.

Nie palę, ale jak sobie tak pomyślę: jak mam cholerną ochotę na czekoladę, ale nie na kawałek, a tabliczkę, to czy ja faktycznie pomyślę o tym, że zjedzenie tej tabliczki wywoła u mnie otyłość, próchnicę, a co gorsza choroby serca, wątroby i układu nerwowego? Nie, bo uważam, że raz na jakiś czas taka ilość nic mi nie morze zrobić, co najwyżej zemdlić. I tak samo jest z paleniem. 

Wiadomo, że jak ktoś ma obsesje na punkcie dbania o linię, to nie zeżre tej czekolady, a jak ktoś ma obsesje na punkcie zdrowia, to nie sięgnie po papierosa. Tyle.

Jeśli osoba nie widzi problemu w paleniu, to akurat taki obrazek nie koniecznie sprawi, że jej się odechce. 

Więc jaki ruch, może spowodować faktyczne zmniejszenie palaczy w naszym otoczeniu? Jakieś pomysły? A może nie ma takiego ruchu, bo w końcu każdy odpowiada za siebie i robi co chce.

3 komentarze:

  1. Zgadzam się w 100%! Sama palę od kilku lat, ale szczęśliwie nie popadłam w nałóg, lecz mam tak jak ty z czekoladą - ochota najdzie mnie czasem, przy alkoholu. Na co dzień jestem niepaląca, a dzięki temu i pachnąca :D Niemniej, jak już wychodzę z koleżankami na drinka albo piwo, to irytuje mnie, że nie mogę zapalić papierosa bez towarzystwa jakiegoś szkaradnego obrazka. A jeszcze bardziej, gdy wycofali papierosy jagodowe, które lubiłam. Jak wspomniałam, palę rzadko. Kupiłam paczkę na sylwestra, a potem dopiero jakiś tydzień temu, na wyjście z koleżankami. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że raz, na wszystkich paczkach są już te jakże urocze zdjęcia, a dwa, że w dodatku smakowe papierosy zostały wycofane. Bezsens. Jak ktoś ma palić i tak będzie palił. Zamiast jagodowych mentolowe. Albo inne. A obrazki? Mam koleżankę palącą nałogowo. Na kampanię ma świetny sposób - czarny marker, niezawodny, chwila i po kłopocie.



    Pozdrawiam serdecznie, a w wolnej chwili zapraszam do siebie :) http://blondekitsune.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Te obrazki wcale nie pomagają. Mówię to jako osoba niepaląca.

    OdpowiedzUsuń
  3. No mnie ostatnio rozśmieszył obrazek na paczce papierosów. Czarny, odpadający palec który gnije .. hallo! To nawet nie odrzuca człowieka, a mało kto na to zwraca uwagę bo faktycznie jest to za bardzo zilustrowane. Rozumiem, że takie rzeczy dzieją się od brania narkotyków czy innych używek, ale od palenia? No bez jaj! Tyle znam ludzi, którzy palą i żadnej nigdy nic się nie stało. Więc skoro oni będą dawać byle jakie obrazki to ludzie przestaną myśleć o zagrożeniach, bo nie oszukujmy się ale wiemy że taki palec nie zrobi się od papierosa.

    OdpowiedzUsuń